Op 19 april 2012 staat de Duitse taal in heel Nederlandse centraal. Dan is het ‘de dag van de Duitse taal’. Op die dag kunnen scholen, bedrijven, gemeenten en scholieren allerlei projecten opzetten. Een open dag voor scholieren in uw bedrijf? Een Duitse lezing op school? Actiegroep Duits is benieuwd naar allerlei initiatieven en zorgt voor de publiciteit.

Het doel van deze dag is de Duitse taal in Nederland nog populairder te maken. De laatste jaren is gebleken dat het beheersen van de Duitse taal in het bedrijfsleven steeds belangrijker is geworden. De Duitse economie is ook een van de weinigen in Europa die niet onder druk staat.

Deze actie is een initiatief van Actiegroep Duits, die sinds het najaar van 2011 met de ‘Mach-mit campagne’ zijn gestart. Een groep van 4 partijen. De Duitse ambassade in Den Haag, het Duitsland Instituut Amsterdam, de Duits-Nederlandse handelskamer en het Goethe-Instituut Amsterdam. Zij zijn van mening dat met name de jongeren het belang van een goede kennis van de Duitse taal en cultuur in moeten zien. Eerder werd in deze blog al aandacht besteed aan de ‘Mach-mit-mobil’, een eerder initiatief van deze Duits-stimulerende groep.

Gerelateerde blogs

9 juli 2019
WordPress bezit meer dan 50% van het CMS-marktaandeel. Wist jij dat meer dan 30% van de 10 miljoen populairste websites gebruik maakt van het CMS-systeem van WordPress. Het is nog steeds het populairste CMS-systeem voor de ervaren- en onervaren...
28 mei 2019
Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren tijdens het vertalen van jouw documenten. Goedkoop is duurkoop en kan je op de langere termijn meer kosten dan je vooraf voor ogen had. Eén van onze sterke punten is dat wij altijd voor de hoogst...