Op 19 april stonden 3 dagen centraal. De dag tegen het pesten, Nederlandse secretaressedag en ook was het de dag van de Duitse taal. Maandenlang hield de Actiegroep Duits verschillende acties door Nederland om de Duitse taal eens wat meer onder de aandacht te brengen. Het doel van deze acties is om studenten meer Duits te laten leren en bedrijven bewust laten worden hoe belangrijk de Duitse taal op dit moment is.

Meer dan 100 scholen door Nederland hebben actief meegedaan met de acties op de dag van de Duitse taal. Zo lieten duizenden scholieren ballonnen de lucht in gaan met hun lievelingswoord in het Duits. Ook werden er op scholen en bij bedrijven lezingen gegeven om het belang van de Duitse taal onder de aandacht te brengen. Verder werd er ook nog een prijs van de Duitse taal aan een school overhandigd. Vijf genomineerde scholen lieten hoe je het Duits bij de leerlingen kunt motiveren. De prijs ging uiteindelijk naar CSG Rehoboth uit Hoogezand. Zij konden door haar inspanningen rekenen op een geldprijs van 7500 euro.

Dat de dag een succes was, bleek ook wel op de Social Media. Op Twitter spraken vele Nederlanders over hun favoriete Duitse woorden en de dag van de Duitse taal was zelfs ‘trending topic’. De dag heeft dus gezorgd voor de aandacht die de Duitse taal verdient, en de Actiegroep Duits heeft al besloten volgend jaar weer zo’n dag te houden.

Gerelateerde blogs

9 juli 2019
WordPress bezit meer dan 50% van het CMS-marktaandeel. Wist jij dat meer dan 30% van de 10 miljoen populairste websites gebruik maakt van het CMS-systeem van WordPress. Het is nog steeds het populairste CMS-systeem voor de ervaren- en onervaren...
28 mei 2019
Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren tijdens het vertalen van jouw documenten. Goedkoop is duurkoop en kan je op de langere termijn meer kosten dan je vooraf voor ogen had. Eén van onze sterke punten is dat wij altijd voor de hoogst...