Het aantal Duitse bezoekers in Nederland is in 2012 opgelopen naar ongeveer 3 miljoen. We hebben het hier over zowel zakelijke als toeristische bezoeken naar Nederland. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen meldde dat er voor het eerst in de geschiedenis meer dan 3 miljoen Duitse gasten Nederland hebben bezocht. Nederland heeft nog nooit zo veel Duitse gasten ontvangen in één jaar tijd.

Als we kijken naar het verleden, dan is Duitsland altijd al een van de belangrijkste landen geweest voor wat betreft het toerisme naar Nederland. In 1955 was het aantal Duitse toeristen ongeveer 275.000. Dit aantal is tot op heden alleen maar gestegen. De verwachtingen voor 2013 zijn ondanks de economische crisis vrij positief. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen verwacht dat deze groei in 2013 blijft doorzetten.

De Duitsers hebben meerdere redenen om naar Nederland op vakantie te gaan. Nederland staat bekend als gastvrij en familievriendelijk. Daarnaast heeft Nederland als voordeel dat het dichtbij en heel goed bereikbaar is. Uit recent onderzoek naar het Nederlandse imago is gebleken dat de Duitsers het Nederlandse landschap heel erg waarderen. Tevens is uit dit onderzoek gebleken dat er verder gekeken wordt dan alleen Amsterdam. Er is naast onze hoofdstad nog veel te zien en te doen. De gastvrijheid en vriendelijkheid drukt zich uit in het gebruik van de Duitse taal in bijvoorbeeld horecagelegenheden. Menukaarten vertaald naar het Duits of vriendelijk in het Duits aangesproken worden is normaal geworden in de Nederlandse horeca. Je zou bijna zeggen dat Duitsers een Duitse vertaling verwachten.

Gerelateerde blogs

9 juli 2019
WordPress bezit meer dan 50% van het CMS-marktaandeel. Wist jij dat meer dan 30% van de 10 miljoen populairste websites gebruik maakt van het CMS-systeem van WordPress. Het is nog steeds het populairste CMS-systeem voor de ervaren- en onervaren...
28 mei 2019
Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren tijdens het vertalen van jouw documenten. Goedkoop is duurkoop en kan je op de langere termijn meer kosten dan je vooraf voor ogen had. Eén van onze sterke punten is dat wij altijd voor de hoogst...