De internationale handel zal in Europa tot een waarde stijgen van 36 miljard. Dit creëert natuurlijk geweldige kansen voor webwinkeliers en wil je een buitenlandse markt gaan betreden. Je bent echter een nieuwe speler en nog onbekend in die markt. Hoe win je dan het vertrouwen van je potentiële klanten en laat je ze voor jou kiezen? We geven je 5 tips.

1. Spreek de doelgroep aan in zijn of haar eigen taal

Internationale handel begint bij het doorbreken van de taalbarrière. Wil je serieus genomen worden, dan zal je tenminste dezelfde taal moeten spreken. Meer uitdagend, maar niet minder belangrijk, is om ook aan te sluiten op de cultuur en gewoontes die bij een bepaalde taal horen.

2. Maak een uitmuntende eerste indruk

Zoals je weet is de eerste indruk heel belangrijk, je hebt geen tweede kans voor een eerste indruk. Om een goede eerste indruk te maken moet je website of webshop tot in de puntjes uitgewerkt zijn, heb je wel een zoekfunctie? Zijn je (product)afbeeldingen van hoge kwaliteit en begeleid de tekst de afbeelding goed? Of nog belangrijker is je website gebruiksvriendelijk en voorzien van een logische navigatie. Denk hiernaast aan het lokaliseren van je website of webshop, bijvoorbeeld valuta, datumnotities of schrijfwijze van dimensies voor productafmetingen.

3. Sluit je aan bij een keurmerk

Vertrouwen kun je niet kopen, een keurmerk wel. Veel internet shoppers hechten waarde aan een webwinkel keurmerk. Elk keurmerk heeft een geschillencommissie, een keurmerk komt vrijwel altijd op voor de belangen van de consument. Een bekend Europees keurmerk is Trusted shops. Zij bieden een kopersbescherming voor uw klanten, wat een aankoop een stuk laagdrempeliger maakt.

4. Bied achteraf betalingen aan

In meerdere Europese landen is het gebruikelijk om achteraf te betalen, denk bijvoorbeeld aan Zweden of Duitsland. Maar ook Nederland is achteraf betalen in opkomst. Achteraf betalen is hetzelfde als kopen op factuur. Vooral bij nieuwe klanten is achteraf betalen een optie die vertrouwen wekt, aangezien nieuwe klanten nog niet bekend zijn met het product de service. Met het aanbieden van bijvoorbeeld Klarna kun je online vertrouwen winnen.

5. Laat je bestaande klanten spreken

De meeste klanten hechten veel waarde aan klantbeoordelingen en sociale bewijzen. Je kan bijvoorbeeld laten zien hoeveel klanten een bepaald product al hebben gekocht en wat het populairste product is. Om tot goede klantbeoordelingen te kunnen komen zal je service moeten bieden, hele goede service. Een hoge servicestandaard levert logischerwijs goede klantbeoordelingen op. Verder is het ook raadzaam om authentieke klantbeoordelingen te verzamelen, je kunt wel roepen dat je de beste bent, maar als bestaande klanten dit bevestigen komt het veel geloofwaardiger over.

Om het [online] vertrouwen van je buitenlandse klanten te winnen is misschien een lange adem nodig, maar met deze 5 tips kun je vliegende start maken. En zoals we wel vaker afsluiten, het begint met vertalen!

Wij helpen je graag met jouw vertalingen

Wij helpen dagelijks zowel kleine als grote bedrijven en organisaties hun internationale potentie te benutten. Wij denken met je mee en geven graag advies over de mogelijkheden. Interesse? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan!

Vrijblijvende offerte aanvragen >
Opdrachtgevers beoordelen ons gemiddeld met een 9.3 op basis van 488 beoordelingen
Blij verrast ben ik door de communicatie, snelheid en de geleverde kwaliteit van Vertaalbureau Perfect!
Bart van Liempd - Randstad
Randstad logo wit

Wij vertalen met veel plezier en aandacht voor deze klanten

Koninklijke Grolsch

Sinds medio 2015 werken we erg prettig samen met Vertaalbureau Perfect. Indien nodig altijd een hele snelle en correcte levering van vertalingen. Professionele aanpak en goede afspraken!

Ivanka Munsterhuis

Zalando

Aan de hand van een perfecte eerste proefvertaling kregen wij direct vertrouwen. Persoonlijk hebben wij de stijl van de vertaling besproken. Er is een terminologielijst opgesteld en deze is perfect aangehouden.

Elseline Tolhoek

NOS

Onze diverse vertaalaanvragen brengen wij graag bij één vaste partner onder. Duidelijke afspraken zorgen voor een efficiënte werkwijze. Kwaliteit is voor ons net zo belangrijk als voor Vertaalbureau Perfect.

NOS

Gecertificeerd vertaalbureau met kwaliteitsgarantie

Wij behoren tot de selecte groep vertaalbureaus die zowel ISO-9001 als ISO-17100 gecertificeerd zijn. Daarnaast geldt voor elke professionele vertaling een kwaliteitsgarantie. Elke dag een beetje beter worden is ons streven. Dit doen we al ruim negen jaar.

Meer over onze kwaliteit en garantie >
Gecertificeerd vertaalbureau met kwaliteitsgarantie

Onze werkwijze om tot een perfecte vertaling te komen

De weg naar de perfecte vertaling laat onze werkwijze zien. Deze heeft gezorgd voor onze goede prijs-kwaliteitverhouding, uitstekende beoordelingen en vele tevreden klanten. Elke vertaalopdracht doorloopt een aantal stappen:

Offerteaanvraag

Offerteaanvraag

We ontvangen je teksten, wensen en sturen een passend voorstel.
Revisie en oplevering

Revisie en oplevering

De revisor reviseert de vertaling en wij leveren jou de vertaling.
Kwaliteitsgarantie

Kwaliteitsgarantie

Ook na de levering blijf je verzekerd van onze kwaliteitsgarantie.

Het vertaalbureau dat de vaktaal van jouw doelgroep spreekt

Jaarlijks vertalen wij voor ruim 2.000 uiteenlopende organisaties en worden onze teksten in alle windstreken gelezen. Ons team van in-house vertalers en taalspecialisten vindt de terminologie en toon waar jij mee verder kunt.

Bekijk al onze taalspecialismen >

We ontmoeten je graag persoonlijk, maar ontdek hier vast wie we zijn

Ons team bestaat uit native vertalers en mensen met verschillende expertises en achtergronden. We begrijpen jouw invalshoek en we vullen elkaar goed aan, waardoor we je met bijna elke vertaalopdracht kunnen helpen.
Ontmoet de mensen in ons team >