Recentelijk hebben een aantal medewerkers een businesstrip gemaakt naar Berlijn. Naast een hoop plezier en indrukwekkende bezienswaardigheden, hebben zij ook een aantal bedrijven bezocht om kennis op te doen voor het bewerken van de Duitse markt. Zo ook het Nederlandse bedrijf Fingerspitzengefühl dat in het Betahaus in Berlijn gevestigd.
Fingerspitzengefühl is een full service bureau gericht op Nederlandse eCommerce ondernemers, die de Duitse markt op willen. Zij geloven dat het succes van een webshop in Duitsland bereikt kan worden door een combinatie van [Duitse]kennis, passie en creativiteit. Zij begrijpen als geen ander hoe de online marketing en customer service in Duitsland moet worden aangepakt.
Uit het gesprek werd duidelijk waar de toegevoegde waarde ligt van Fingerspitzengefühl. Doordat men uitsluitend Duitse medewerkers in dienst heeft en met de neus op de Duitse markt zit, is men in staat om ‘Duits te denken’ en met gerichte marketing acties direct in te spelen op gebeurtenissen in de Duitse markt.
De anekdote die verteld werd had betrekking op een haarproduct, een soort spray waarmee je haardos voller lijkt. Nu werd dit product gebruikt door een kandidaat in de Duitse versie van The Voice, product vol in beeld en uitleg erbij… De volgende dag schoten de website bezoekers natuurlijk door het dak en was Fingerspitzengefühl in staat om met een gerichte marketingactie hierop in te spelen en effect te vergroten. Vanuit Nederland was dit natuurlijk nooit gelukt, alleen al om het feit dat naar The Voice of Holland kijken en niet naar The Voice of Germany…
In onze vorige blog viel te lezen dat wij de eerste stappen hebben genomen op weg naar verovering van de Duitse markt en voor het succes dat wij voor ogen hebben, kunnen we wel wat Fingerspitzengefühl gebruiken!