Een betere wereld begint bij jezelf is ons motto als organisatie. Als relatief klein bedrijf kunnen wij de wereld niet alleen veranderen. Daarom vinden wij het ook belangrijk een voorbeeld te zijn voor andere organisaties. De impact die wij willen maken dient zo positief mogelijk te zijn. Wij denken dat het van belang is om de sociale, ecologische en economische uitdagingen holistisch te benaderen. Vanuit deze benadering hebben wij diverse initiatieven in de praktijk gebracht.

Onze initiatieven:

  • Wij maken keuzes op basis van het handvest van de betekenis economie.
  • Gelukkige medewerkers dragen bij aan een betere wereld, omdat zij vaker meer geven om hun omgeving.
  • Gratis fruit op kantoor en voor elke fruitschaal wordt een boom gepland.
  • Wij werken zoveel mogelijk online om het verbruik van bijvoorbeeld papier en brandstof zo laag mogelijk te houden.
  • Een collectieve bonus voor minder ongelijkheid en meer samenwerking. Een groeiende ongelijkheid is een van de grootste maatschappelijk uitdagingen naast de klimaat en ecologische uitdagingen.
  • Reistijden houden wij zo kort mogelijk. 26% van onze medewerkers komt met de auto naar het werk en veel klantcontact verloopt online of per telefoon. Minder woon-werk verkeer draagt bij aan een beter milieu en gelukkige medewerkers.

Wij helpen enkele Nederlandse non-profit organisaties vrijblijvend met hun internationale communicatie. Dit zijn de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en Zokje.nl. De KNRM is voornamelijk verantwoordelijk voor het zoeken en redden van drenkelingen. De Kustwacht gebruikt bijvoorbeeld de boten van de KNRM voor haar zoek- en reddingsacties. Een zokje is een wollen telefoonhoesje. Voor elke 250 verkochte zokjes wordt er een waterput in Afrika gegraven.