De Engelse benaming voor een taxi is ‘cab’. Dit begrip is rond 1823 ontstaan toen het door paarden voortgetrokken wagen populair was. De wagen had twee wielen, was zeer instabiel en werd een ‘cabriolet’ genoemd. De wagen is vernoemd naar een balletsprong de genaamd ‘cabriole’, later werd dit in de volksmond ‘cab’.

De Austin Motor Company introduceerde in 1958 de FX4, dit model taxi concurreerde alle alternatieve modellen weg door zijn prijs. Van dit model werden er ongeveer 7000 verkocht. Tegenwoordig is het Public Carriage Office verantwoordelijk voor alle Londense taxi’s. Er worden zeer strenge eisen gesteld aan afmetingen, draaicirkel en de veiligheid. Dit is ook de reden dat iedereen in dezelfde wagen rondrijden. Op dit moment rijden er meer dan 21.000 taxi’s in Londen rond.

Omdat er dus relatief veel taxi’s rondrijden door Londen, is het tevens een hele mooie manier om te adverteren. Tegenwoordig worden de advertenties zelfs slim ingezet op basis van het gedeelte van de stad waar ze actief zijn.

Er worden zogenaamde geo-targetting technieken ingezet om juist die advertenties te tonen die van toepassing zijn voor dit gebied. Een goed voorbeeld hiervan is dat een taxi die in ‘West End’ rijdt, adverteert voor theaters. In de buurt van het Londense vliegveld ‘Heathtrow’ wordt weer voornamelijk geadverteerd worden met vakantieaanbiedingen.

De advertenties worden getoond door middel van beeldschermen die in de taxi is ingebouwd. De technologie is afkomstig van het bedrijf VeriFone, deze organisatie regelt al de advertentiecampagnes op de taxi’s en in de bussen in Londen.

Gerelateerde blogs

9 juli 2019
WordPress bezit meer dan 50% van het CMS-marktaandeel. Wist jij dat meer dan 30% van de 10 miljoen populairste websites gebruik maakt van het CMS-systeem van WordPress. Het is nog steeds het populairste CMS-systeem voor de ervaren- en onervaren...
28 mei 2019
Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren tijdens het vertalen van jouw documenten. Goedkoop is duurkoop en kan je op de langere termijn meer kosten dan je vooraf voor ogen had. Eén van onze sterke punten is dat wij altijd voor de hoogst...